Feb 14, 2013

Allah bagi kebahagiaan, Allah uji dengan kesedihan.

teringat masa sem 3 dulu,

class dari 8 pagi sampai 10 malam.
jalan kaki pergi kampus tengah2 panas.
redah hujan semata-mata untuk belajar.
stay library dari pagi sampai petang.
belajar sampai tak jumpa katil.

mama cakap, "takkan ade rasa senang kalau tak rasa susah dulu." selepas berusaha sehabis daya, hanya mampu berdoa dan bertawakal atas usaha yang diletakkan. finally, its 15th february. yes, tarikh result keluar. semua berdebar-debar, ade yang menghadap phne/laptop tunggu email masuk, ade yang sanggup tahan ngntok punn. haa betul tak? hahaha. :p and finally, alhamdulillah. a very good start for degree. praise to Allah for this unexpected result. firstly, happy sangat sebab dapat lagi sekali buat parents happy dengan result, syukur alhamdulillah. Allah dengar doa saya :') buat yang berjaya, alhamdulillah. you deserved it, it's a repay for all your efforts and for those yang maybe upset dengan result, insyaAllah rezeki awak maybe bukan sem ni tapi sem-sem akan datang, insyaAllah. don't ever give up. it's not the end of the world :')

alhamdulillah untuk kegembiraan ni. bila terlampau suka, kadang-kadang Allah uji dengan kesedihan. tapi takpe, mungkin Allah nak ingatkan supaya jangan terlampau happy sangat kot. Banyak lagi yang kene cari, kene gali, kene upgrade untuk gembira bukan kat dunia je tapi kat akhirat jugak. #notetoself. hmm, saya tahu saya mungkin bukan sebahagian dari sumber kejayaan awak. tapi apepun, congratulations untuk awak. you deserve it :') saya mungkin bukan sebahagian dari sumber kejayaan awak tapi awak adalah salah satu sumber inspirasi saya untuk berjaya. dan sentiasa akan menjadi sumber inspirasi saya, insyaAllah. doa saya takkan putus untuk awak :')

 you're one of my inspiration. thank you.
and how i wish to be your inspiration too :'')

xx, izztifrhana.



No comments:

Post a Comment