Jul 27, 2012

#keikhlasan#keberanian#kejujuran#sahabat.

*lap habuk dekat blog. hehehe :)

assalamualaikum semua. how's ramadhan? sorry lame sangat-sangat tak update. sebab busy, sebab takde idea and sebab macam-macam lagi yang tak dapat nak dielakkan. mohon dimaafkan ye *sambil tunjuk peace* hehehe. harini nak cerita pasal persahabatan atau kalau omputihnye panggil "friendship". tapi tapi before tu, nak cte pasal result penerapan UiTM. sukacita dimaklumkan saya telah diterima untuk further studies in Islamic Banking. alhamdulillah, dapat course yang diidamkan. ada yang menyokong, ada jugak yang membantah. itu lain kali saya story mory okey, insyaallah :)

so, let we start talk about the "friendship" atau persahabatan dalam bahasa melayunya. macam-macam jenis persahabatan zaman sekarang ni. ade yang nak kejar glamour, yang nak kejar kekayaan, yang nak dengki, tak kurang jugak yang nak jatuhkan kawan sendiri pun ade. banyak lagi kalau nak list kan kat sini. tapi, persahabatan yang betul-betul, i mean yang based on kejujuran, keikhlasan wujud lagi ke. mungkin ada tapi makin pupus, correct me if i'm wrong. tapi alhamdulillah, saya dikurniakan oleh Allah sahabat, yang berdiri sebelah di saat kejayaan dan yang menghulurkan tangan di saat jatuh dalam kegagalan. kawan mungkin senang nak dicari, kawan baik mungkin senang nak digelar tapi sahabat sukar dicari lagilah digelar dan tak munkin akan ada pengganti. 

dia salah seorang sahabat. die teman rapat ketika semester 1 dan 2 masa kat uitm dulu. kami berpisah sebab arahan pertukaran kampus oleh uitm. tapi masih contact lagi cuma tak jumpe. eh, macam long distance relationship gitu,hehe. ade satu malam ni, die mintak saya baca post die. and tears falling down right away after reading it. ape yang ditulis, biarlah menjadi rahsia. sejujurnya, bukan rasa marah kecewa ataupun sedih yang ada dalam hati ini sebaliknya kagum dengan keberanian, kejujuran dan keikhlasan die dalam persahabatan kami. saya percaya dan yakin tak sume mampu buat macam ape yang die buat tu. and u know what, i love her more and i truly mean it okey. wahai sahabat, jangan fikir negative please and we'll always be forever sahabat, insyaallah. *pelukcium* :')

kita belajar dari kesilapan. takde sape yang sempurna dalam dunia. kalau semua orang sempurna, takkan wujud perkataan "maaf" dalam dunia ni. our friendship is priceless and i pray that He will always give a bless on us, amin.


this is for you. 

you know who-you-are. 

till then, xoxo. 



2 comments:

  1. I dont know where and how was the extra guts came from, but it was really unpredictable. I have faith in Allah that if I reveal those negative thoughts, I will be fine, no! We will be fine. InshaAllah :) Thank you so much for this meaningful post babe :')

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah. allah always give the best for us. ur welcome. u deserve this post, my true friend :')

    ReplyDelete