Dec 1, 2010

contest cerpen sesedap rase :)

okey kali niii saya dapat tagged yang lain dari lain sikitt. ape yang lain? haa tagged nii tak paya jawab soalan yang banyak banyak banyak. tapi tapi, kene reka satu cte. wahh, cte direka utk satu contest. haa, trime kasih banyak kepada kawan saya yang cantik lagi menawan, FATIN NUR AFIQAH SYAZWANI BT MD.SHUKRI sbb tagged saya utk reka cte niii. ( mood: teruja woohh :DD ) okey, jom tengok cte saya yang merepek meraban niii,heee :pp


pada suatu hari, waktu pagi yang sangat indah, tengah-tengah Ain Zulaikha sedang asyik melayan breakfast sambil menonton televisyen, tiba-tiba telefon vibrate atas meja. diee pun ambik phone dan bce. dengan muke pelik, Ain Zulaikha reply message yang mintak credit dari orang yang tak dikenali. Ain Zulaikha reply, " ni sapee? mane dapat num nii? ske hati jee nak mintak credit kat sape2 -.-' . Lepas tuu, lakii tuu terus tak reply langsung. Ain Zulaikha bermonolog dalam hati, " haa, takde credit aa tuu. takya nak promote no handphone laa kat orang. buat malu je jadi orang." . Keesokkan paginya, sedang Ain Zulaikha asyik melihat ikan-ikan di kolam rumahnyaa, tibe-tibe diee mendapat satu pnggilan. Ain Zulaikha tidak melihat siape yang telefon dan terus angkat call. Ade seorang lelaki di hujung talian. Lelaki itu adalah lelaki yang meminta credit semalam. Diee meminta maaf kepada Ain Zulaikha sebab semalam.Ain Zulaikha memaafkan lelaki itu. Lelaki tersebut mengenalkan diri dan begitu juga Ain Zulaikha. Mereka berborak dan bergelak ketawa. Sejak hari itu, mereka diibaratkan seperti 'belangkas' . M ereka akan mula ber-sms pada siang hari dan ber- on the phone pada malam hari. Hubungan menjadi rapat tanpa melihat muka masing-masing sehinggalaah pada satu malam, ketika berborak, lelaki itu mengajak Ain Zulaikha keluar. Ain Zulaikha terdiam tanpa kata-kata. Secara automatik, diee merasakan jantungnyee berhenti.Selepas dipujuk lelaki itu, Ain Zulaikha akhirnya bersetuju utk berjumpa. Jadi,utk kali pertama, mereka menetapkan utk berjumpa di Sunway Pyramid selepas solat zohor. Pada malam itu, Ain Zulaikha tidak boleh tidur, perasaan bercampur baur datang kepadanya.



pada keesokkan harinye, selepas zohor, Ain Zulaikha bersiap-siap utk berjumpe lelaki itu. Mereka telah berjanji utk memakai baju merah sebagai petunjuk. Dalam gelisah, ketika sampai di Sunway Pyramid, Ain Zulaikha nyaris-nyaris dilanggar teksi. Pemandu teksi mengeluarkan tangan dan sambil lalu memarahi Ain Zulaikha. tapi Ain Zulaikha hanya tunduk dan terus masuk ke dalam Sunway Pyramid. Ain Zulaikha menelefon lelaki itu mengatakan diee suda sampai. Lelaki itu menyuruh Ain Zulaikha ke Secret Recipe. 




Sesampai Ain Zulaikha di depan Secret Recipe, diee terlihat seorang lelaki yang memakai tshirt berkolar merah duduk menghadap kaunter. Ain Zulaikha mengumpul semua kekuatannya dan berjalan ke arah lelaki ituu. Diee terus duduk di depan lelaki itu.  Ain masih lagi tidak memandang lelaki itu. Die sangat takut. Lelaki itu bersuara," nape u tunduk? tak sanggup pandang muke i eh? takut i hodoh eh? emm takpe laa, i balik dulu laa." Lelaki itu mahu berdiri tapi tangannye ditarik oleh Ain Zulaikha yang masih tunduk. Lelaki itu kembali duduk dan menghadap Ain Zulaikha. Die memanggil Ain Zulaikha dan akhirnyee Ain Zulaikha mengangkat mukenyee dan memandang lelaki itu buat pertama kali. Lelaki itu seorang yang mukenye seakan akan cina. Sungguh terpegun Ain Zulaikha melihatnyee. Tapi hatinyee mengatakan diee pernah melihat lelaki itu sebelum nii tapi tidak ingat di mana dan bagaimana. Tapi yang pasti, diee jatuh hati pada lelaki di hadapannya sekarang. Bukan kerana rupan semata- mata tapi juga sikap lelaki itu selama ini terhadapnya. :)





Sedang mereka berborak borak dan bergelak ketawa, makanan pun sampai. Ain Zulaikha menguatkan dirinye untuk tanya soalan yang sangat menggangunyee sejak dari tadi. Akhirnya sedang mereka makan, Ain Zulaikha bersuara, " u, kitee nii pena jumpe ke before nii? u look familiar laa too me." dan lelaki itu memandang Ain Zulaikha dan menjawab," haha. i niii kan handsome, macam artis korea tuu. mestilaa u rase i nii familiar." Ain Zulaikha tak puas hati dengan jawapan tuu dan merajuk. Sepanjang perhubungan mereka, lelaki itu sangat menjaga hati dan perasaan Ain Zulaikha. Mungkin itu yang sangat memikat hati Ain Zulaikha kepada lelaki itu.Lelaki itu yang melihat Ain Zulaikha merajuk, diee kembali bersuara, "u, pandang i jap. i ade something nak cakap." Ain Zulaikha diam dan memandang lelaki itu. Lelaki itu memulakan langkah untuk membuka rahsianyee selama ni. Lelaki itu berkata, " u,memang laa u pena nampak i. u tak ingat, i pena mengorat u mse kat kmpus dulu. u tak ingat, u reject i depan sume mbe2 i. u tak ingat, u pena simbah muke i dengan air sbb i nii ske ikut u and rimaskan u. " Lelaki tuu senyum dan meneruskan ayatnyee, " sejak dari hari i nampak u, i jatuh hati dengan u. i tanam niat akan jadikan u isteri i. mungkin u nampak mcm merepek sbb mase tuu kte masih stdy lagi. tapi sbbkan u, i study betul2 dengan niat nak keje hebat-hebat and nak pinang u. and mungkin u igt i da putus asa nak dapatkan u kan. tapi tak pena pun sebenarnyaa. banyak mne u buat kat i sekalipun, hati i tetap utk u.and mcm mne i dapat num phone u, u tak perlu laa tau sbb bagi i tuu adalah rahsia. yang penting, i da lme tgu u. dari hari pertama i nmpk u smpai laa sekarang. and now, i taknak tunggu lme lagi and now, izinkan i untuk melamar u.melamar utk jadi milik i smpai bile2. dan akhirnyee lelaki itu mengeluarkan kotak kecil yang ber- ribbon merah dan memberi kepada Ain Zulaikha. Ain Zulaikha membuka kotak itu dan airmatanyee jatuh. Die memandang lelaki itu dan mengatakan kepada lelaki itu, " u, maafkan i utk sume tuu. u laa lelaki pertama yang melamar i, yang snggup tunggu i. dan utk pengetahuan u, sejak kte mula contact aritu, i da mle fall in lovee dengan u.and i terima lamaran utk jadi milik u smpai bile2." Lelaki itu senyum dan sarungkan cincin kat Ain Zulaikha smbil cakap, I love u sayang." Ain Zulaikha senyum dan balas, I lovee you too sayang." :)

-the end-

psstt: korang link kat sini ok :) ain zulaikha

mcm saya cakap, ini utk contest( tp suke2 jee) :)


okey niii syarat penyertaan and WAJIB letak okiee utk entry 
korang nnt :)


okey nii pulak hadiah diee :)
nii hadiah betul2 tauu :)


wah wah wah, panjang gile saya merepek meraban kat sini kan. tibe-tibe idea mencurah cm air  pulak kan. sory sory kalau cite nii membosankan korang. :) okey sekarang mse saya nak tagged orang yang akan reka cte bru laa lebih gempak dari saya. orangnyee ialah :

quee. atira aidil. izaty mardziah. eyda. rose. haziqah. dan yang lain-lain yang berminat :)


7 comments:

  1. heheh, nice. u dah gtau owner contest blum?

    ReplyDelete
  2. hehehe...haa,bgtau owner contest?? blm lagi..cne nk bgtau?

    ReplyDelete
  3. hai terima kasih join :) apa2 nanti akan di update :)

    ReplyDelete
  4. ADA UPDATE UNTUK CONTEST INI, SILA TINGGALKAN KOMEN

    http://ainzulaikhas.blogspot.com/2010/12/update2-contest-cerpen-sr.html

    ReplyDelete